Superchůva: Buďte tou nejlepší chůvou pro malé hrdiny

Shape 8:30 - 16:30 Shape Praha

Chcete se stát chůvou, kterou si všechny děti zamilují a rodiče si jí váží? Přidejte se k nám na dvoudenní kurz Superchůva, který obohatí vaše dovednosti v péči o děti.

Kurz se koná 27. a 28. září 2024 v Praze a je přesně navržený pro ty, kdo pracují nebo se chystají pracovat s dětmi ve věku 2 až 6 let.

Společně se ponoříme do toho, jak být opravdovou oporou pro děti – jak být pro ně laskavým průvodcem plným pochopení a respektu. Naučíte se, jak s dětmi mluvit, aby se cítily slyšené a vážené, a jak jim každý den ukazovat cestu k samostatnosti a zodpovědnosti. Poradíme vám, jak se vypořádat s náročnými chvílemi a jak z nich vykřesat zkušenosti, které obohatí jak děti, tak jejich rodiče.

Dozvíte se, jak vytvářet prostředí, které přirozeně vede děti k hře, tvoření a učení se novým věcem. Představíme vám, jak efektivně organizovat ranní kruhy, jak připravovat zábavné vzdělávací aktivity a jak vést záznamy o pokrocích dětí.

Kurz vás vybaví vším, co potřebujete, abyste se stali SUPERCHŮVOU, laskavou průvodkyní malých hrdinů při objevování velkého světa.

Kurz je založený na praktickém zážitkovém učení s dvaceti lety zkušeností dvou lektorek, které se specializují na vzdělávání a mentoring v dětských skupinách a mateřských školách po celé ČR.

Standard péče o dítě a naplňování potřeb dítěte – díky tomuto kurzu jste schopni kompletně zpracovat ve vaší dětské skupině Standard péče o dítě a naplňování jeho potřeb. Vaše chůvy tak získají veškeré dovednosti, aby se kvalita objevila i v praxi a ne jen na papíře.

→ Termín: 27. 9. 2024 + 28. 9. 2024 | vždy od 8:30 do 16:30

→ Pro koho je kurz určen:

  • Chůvy a pečující osoby pracující v dětských skupinách 
  • Učitelé mateřských škol
  • Vychovatelé, lektoři a průvodci dětí od 2 do 6 let

→ Cílová skupina dětí: děti ve věku 2 – 6 let

Do týdne po konání kurzu od nás obdržíte osvědčení o jeho absolvování.

Jakým tématům se budeme věnovat?

👩‍🏫 Osobnost chůvy – Proč je důležité pečovat o svoji vnitřní pohodu a jak zvládat své emoční reakce na náročné situace při péči o děti?

🫂 Respektující a partnerský přístup k dětem – Co je a není respektující a partnerský přístup k dětem? Jak k dětem s respektem přistupovat, jak si ho od dětí získat a jak je citlivě k respektu k druhým a k jejich okolí vést?

🤝 Jak vést děti k samostatnosti a zodpovědnosti – Vedení dětí k samostatnosti je důležitým prvkem v procesu posilování sebedůvěry dítěte a učí děti přirozeným způsobem přebírat zodpovědnost.

🙅‍♀️ Náročné situace s dětmi I. / agresivní chování a konflikty mezi dětmi – Strkání, bouchání, kousání nebo boj o hračku? V kolektivu dětí je to často zkušenost, se kterou se dítě v rámci svého sociální učení potká. Jak na to z pozice pečující osoby reagovat?

💨 Náročné situace s dětmi II. / vysoce citlivé děti a děti s projevy hyperaktivity – Jak poznáme, je-li dítě vysoce citlivé? Co můžeme pro děti vysoce citlivé a děti s projevy hyperaktivity udělat, aby si své dětství v dětské skupině užívaly společně s ostatními dětmi? Jaké aktivity jsou vhodné a na co si dát pozor?

💬 Spolupráce a komunikace s rodiči – Rodiče dětí v naší péči, mají důležitou roli v celém procesu bytí dítěte v dětské skupině a naší péče o ně. Jak s rodiči zahájit a budovat spolupráci pozitivně ovlivňující pobyt dítěte v dětské skupině a naši práci s ním?

🧸 Organizace prostoru třídy, hraček a pomůcek – Pobíhají vám děti chaoticky ve třídě? Rozhazují hračky a neuklízí je po sobě? Řešíte opakované konflikty mezi dětmi?  Způsob, jakým je prostor dětské skupiny zorganizovaný velmi významně ovlivňuje to, jak se děti ve třídě chovají.

☀️ Spolupráce a klima v kolektivu – Co můžeme dělat, abychom průběžně pečovali o vztahy a spolupráci s kolegyněmi/kolegy? Jak se společně domluvit a co dělat, když se nedomluvíme? Jak postupovat v případě, když máme rozdílný názor?

🪁 Tematické plány a přípravy aktivit pro děti – Zaměříme se nejen na otázky, které je třeba si klást při tvorbě tematických plánů, ale i na jejich tvorbu a přípravu programu a zajímavých aktivit pro děti v dětské skupině.

🧘 Vedení ranního kruhu – Praktické tipy na několik způsobů vedení ranních kruhů a rituálů i s nejmenšími dětmi.

🎒 Adaptace v dětské skupině – Na co se v adaptačním období připravit a jak přistupovat k adaptaci dětí mladších nebo starších tří let? Jak si poradit s adaptací nově příchozích dětí do ustáleného kolektivu v průběhu roku? Jakou roli hrají rodiče v procesu adaptace a jak pomoci rodičům, aby pozitivně ovlivnili adaptační proces dítěte v dětské skupině?

🇬🇧 Práce s dětmi s odlišným mateřským jazykem – Jak se připravit na příchod dítěte s odlišným mateřským jazykem? Jaké zdroje a pomůcky můžeme použít při překonání komunikační bariéry? Jak spolupracovat s rodiči přicházejícími z odlišné kultury? S čím je potřeba počítat a na co si dát pozor při vytváření a práci v multikulturním prostředí?

Lektorky kurzu

 

Mgr. Michaela Topinková 

Mgr. Michaela Topinková (dříve Nesměráková) se věnuje předškolnímu vzdělávání již 20 let. Vystudovala obor Pedagogika se zaměřením na osobnostně sociální rozvoj a pedagogicko-psychologické poradenství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Absolvovala český i mezinárodní montessori kurz pro předškolní děti, kurz Respektovat a být respektován a mnoho dalších odborných kurzů zaměřených na výchovu a vzdělávání dětí.

Má zkušenosti jako chůva, lektorka i učitelka. Čtyři roky provozovala vlastní mateřskou školu a volnočasový klub pro děti a rodiče, poté čtyři roky vedla dvě pobočky mezinárodní česko-anglické montessori mateřské školy v systému Duhovka. Po rodičovské dovolené se podílela na založení dětské skupiny. Od roku 2020 působí jako metodička vzdělávacího programu pro miminka a batolata PlayWisely.

V organizaci Vše pro dětské skupiny vede kurzy, poskytuje supervize a konzultace pro předškolní zařízení. Zabývá se také mentoringem chův a ředitelů. Michaela je inspirací pro všechny, kteří se chtějí vzdělávat v péči o nejmenší. Její hlavní předností je zaměření na praktickou stránku věci a své bohaté zkušenosti proměňuje v konkrétní a okamžitě použitelná řešení. Její kurzy jsou tak nejen inspirativní, ale především velmi užitečné.

Věra Quinn 

Věra Quinn se práci s dětmi věnuje od roku 1995. V Irsku vystudovala předškolní pedagogiku. Absolvovala tříleté vzdělávání v Intuitivní pedagogice a výcvik “ Koučink jako umění“. Je autorkou publikace Výchova srdcem. V dětských skupinách pracuje mj. jako Logopedický asistent.  Průběžně se vzdělává účastí na odborných kurzech např. v oblasti snoezelen terapie, bazální stimulace, arteterapie, techniky mindfulness a další.

 Čtyři roky vedla Mateřské a vzdělávací centrum Andílek v Brně. Od roku 2016 se věnuje rodinnému koučinku. Je lektorkou Výchovy srdcem (program, jehož je zakladatelkou, je určený pro rodiče a pečující osoby). Spolupracuje s několika dětskými skupinami, kde se věnuje mentoringu, rodinnému a intuitivnímu koučinku. Od roku 2020 lektoruje webináře pro pečující osoby pro MPSV v rámci projektu Podpora a zvyšování kvality služeb v oblasti péče a slaďování pracovního a rodinného života. Pracovala několik let jako vychovatelka s tělesně a mentálně postiženými uživateli.  Mezi rodiči jsou oblíbené její zážitkové workshopy a vzdělávací setkání. Pro děti organizuje příměstské tábory a volnočasové aktivity, mezi které patří Anglický divadelní klub a výuka angličtiny.
V organizaci Vše pro dětské skupiny pracuje jako lektorka prezenčního semináře s názvem Superchůva. Je také jednou z lektorek navazujících videokurzů.
Její bohaté zkušenosti s dětmi všech věkových kategorií, práce s rodiči a pečujícími osobami ji poskytují ucelený pohled na péči o děti a umocňují uvědomění důležitosti láskyplné a moudré výchovy dětí (nejen) v předškolním věku. Práci s dětmi vidí jako své poslání a sama sebe vnímá jako most mezi světem a vnímáním dětí a dospělých.

Termín a místo kurzu

🗓️ Termín konání: pátek 27. září 2024 + 28. září 2024, vždy od 8:30 do 16:30, včetně přestávek na oběd.

📍 Místo konání: U Blaženky 1858/11, 150 00 Praha 5-Smíchov



Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.