Chcete efektivně vzdělávat dítě s autismem?
Víte, jak rozdílně přistupovat k dětem s poruchou vysokofunkčního autismu nebo Aspergerovým syndromem?
Hledáte adekvátně metody práce s dětmi s PAS, které nenarušují jejich typické rituály?
Připravili jsme pro vás webinář zaměřený na poruchy autistického spektra, která se rozděluje na několik různých typů. V této době však autismus jako takový můžeme rozeznat dle typických projevů v chování, socializaci, poruchách řeči a představivosti. Na webináři se zaměříme především na projevy nejrozšířenějších poruch, a to vysokofunkčního autismu a Aspergerova syndromu.
→ Termín: úterý 20. 2. 2024, od 16:15 do 19:15 hodin
→ Pro koho je kurz určen: pro pedagogy a pečující osoby v dětské skupině (absolvováním kurzu si splníte další povinné vzdělávání pečujících osob = 8 hodin/rok)
→ Cílová skupina dětí: děti ve věku 1 – 6 let
→ Videozáznam: pro účastníky webináře bude k dispozici videozáznam
→ Do týdne po konání kurzu od nás obdržíte osvědčení o jeho absolvování
Co se nového naučíte?
- Ukotvíte si teorii týkající se druhů autismu, a trojice, dle které identifikujete toto dítě mezi intaktními.
- Objevíte v sobě dovednost tzv. překladatelství, díky které můžete předcházet řadě krizových situací.
- Naučíte se rozpoznat typické projevy vysokofunkčního autismu a Aspergerova syndromu.
- Děti s PAS efektivně začlenit do kolektivu ostatních intaktních dětí.
- Zjistíte, že některé „osvědčené“ postupy u těchto dětí selhávají a odhalíte, co u těchto dětí tedy efektivně funguje.
- Vhodně vybírat metody a postupy práce, které pomohou dětem s přechody mezi jednotlivými činnostmi.
A co si odnesete do praxe?
- Modelové situace a případy z praxe lektorky i účastníků a jejich vhodná řešení.
- „PDF manuál“, jak správně rozumět typickým konkrétním projevům PAS v chování dětí + co mohou znamenat.
- „Rady“ první pomoci, jak dané situace zvládnout.
- Osvědčené a v praxi vyzkoušené tipy, jak zvládat konkrétní projevy dětí s PAS.
Zaujalo vás téma kurzu?
Přihlaste se níže na praktický webinář a nechte se inspirovat.
Lektorka
Mgr. et Mgr. Markéta Dobiášová
Lektorka je magistrou v oboru Speciální pedagogika a Sociální práce na Masarykově univerzitě v Brně. Specializuje se na děti s ADHD a jejich fungování v třídních i jiných kolektivech. Její práce vychází z pochopení příčin problémové situace – proč dítě reaguje tak, jak reaguje a co se za tím skrývá. Na základě daného chování a jednání dítěte vhodně reaguje a pomáhá mu tak jeho potenciál rozvíjet. Zároveň ze své praxe ví, že díky pozitivní motivaci dochází k postupnému vyhasínání nevhodného chování u daného dítěte a zlepšování jeho vlastní sebekontroly.
Je také spoluautorkou knih Speciálně pedagogické minimum pro učitele, Cesta životem s ADHD a autorkou řady specializovaných motivačních systémů pro děti s problémy v chování. Lektoruje vzdělávací kurzy, poskytuje konzultace a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence rizikového chování ve třídách.
Způsob přihlášení na webinář
Online kurz proběhne prostřednictvím platformy Google Meet – není potřeba si stahovat či instalovat žádnou aplikaci. Po úhradě vaší objednávky Vám na zadaný email přijde odkaz, prostřednictvím něhož se v době konání webináře připojíte. Doporučujeme zkontrolovat také složku „spam“.