Jak efektivně pracovat s dětmi s poruchou autistického spektra v předškolním zařízení

Shape 20. 02. 2024 Shape 16:15 - 19:15 Shape Webinář

Chcete efektivně vzdělávat dítě s autismem? 

Víte, jak rozdílně přistupovat k dětem s poruchou vysokofunkčního autismu nebo Aspergerovým syndromem? 

Hledáte adekvátně metody práce s dětmi s PAS, které nenarušují jejich typické rituály?  

Připravili jsme pro vás webinář zaměřený na poruchy autistického spektra, která se rozděluje na několik různých typů. V této době však autismus jako takový můžeme rozeznat dle typických projevů v chování, socializaci, poruchách řeči a představivosti. Na webináři se zaměříme především na projevy nejrozšířenějších poruch, a to vysokofunkčního autismu a Aspergerova syndromu.

→ Termín: úterý 20. 2. 2024, od 16:15 do 19:15 hodin
→ Pro koho je kurz určen:
pro pedagogy a pečující osoby v dětské skupině (absolvováním kurzu si splníte další povinné vzdělávání pečujících osob = 8 hodin/rok)
→ Cílová skupina dětí:
děti ve věku 1 – 6 let
Videozáznam:
pro účastníky webináře bude k dispozici videozáznam
Do týdne po konání kurzu od nás obdržíte osvědčení o jeho absolvování

Co se nového naučíte?

  • Ukotvíte si teorii týkající se druhů autismu, a trojice, dle které identifikujete toto dítě mezi intaktními.
  • Objevíte v sobě dovednost tzv. překladatelství, díky které můžete předcházet řadě krizových situací.
  • Naučíte se rozpoznat typické projevy vysokofunkčního autismu a Aspergerova syndromu.
  • Děti s PAS efektivně začlenit do kolektivu ostatních intaktních dětí.
  • Zjistíte, že některé „osvědčené“ postupy u těchto dětí selhávají a odhalíte, co u těchto dětí tedy efektivně funguje.
  • Vhodně vybírat metody a postupy práce, které pomohou dětem s přechody mezi jednotlivými činnostmi.

A co si odnesete do praxe?

  • Modelové situace a případy z praxe lektorky i účastníků a jejich vhodná řešení.
  • „PDF manuál“, jak správně rozumět typickým konkrétním projevům PAS v chování dětí + co mohou znamenat.
  • „Rady“ první pomoci, jak dané situace zvládnout.
  • Osvědčené a v praxi vyzkoušené tipy, jak zvládat konkrétní projevy dětí s PAS.

Zaujalo vás téma kurzu?

Přihlaste se níže na praktický webinář a nechte se inspirovat.

Lektorka

Mgr. et Mgr. Markéta Dobiášová

Lektorka je magistrou v oboru Speciální pedagogika a Sociální práce na Masarykově univerzitě v Brně. Specializuje se na děti s ADHD a jejich fungování v třídních i jiných kolektivech. Její práce vychází z pochopení příčin problémové situace – proč dítě reaguje tak, jak reaguje a co se za tím skrývá. Na základě daného chování a jednání dítěte vhodně reaguje a pomáhá mu tak jeho potenciál rozvíjet. Zároveň ze své praxe ví, že díky pozitivní motivaci dochází k postupnému vyhasínání nevhodného chování u daného dítěte a zlepšování jeho vlastní sebekontroly.

Je také spoluautorkou knih Speciálně pedagogické minimum pro učitele, Cesta životem s ADHD a autorkou řady specializovaných motivačních systémů pro děti s problémy v chování. Lektoruje vzdělávací kurzy, poskytuje konzultace a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence rizikového chování ve třídách.

Způsob přihlášení na webinář

Online kurz proběhne prostřednictvím platformy Google Meet – není potřeba si stahovat či instalovat žádnou aplikaci. Po úhradě vaší objednávky Vám na zadaný email přijde odkaz, prostřednictvím něhož se v době konání webináře připojíte. Doporučujeme zkontrolovat také složku „spam“.


Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.