Jak efektivně řešit situace, kdy děti opakovaně nerespektují a porušují stanovené hranice?
Jak porozumět a vnímat emoce u dětí v předškolním věku?
Znáte efektivní způsoby, jak reagovat na vzdor dítěte?
Webinář zaměřený na rozvoj schopností práce s emocemi a rozpoznání svých vlastních hranic, o kterých je důležité umět komunikovat, udržet si je, případně si je podle vlastních potřeb a situace přenastavit. Existuje mnoho každodenních situací, které se našich hranic dotýkají a pro profesi učitelky/chůvy je tato schopnost nezbytnou součástí pro formování osobnosti dítěte, na které působíme.
Předškolní věk je spojován s obdobím vzdoru, kdy se dítě začíná vymezovat a svoje emoce teprve poznává. V oblasti emoční inteligence potřebuje dítě podporu, aby bylo schopno emoce vnímat a rozpoznávat u sebe i u druhých.
→ Termín: úterý 12. 11. 2024, od 16:30 do 19:00 hodin
→ Pro koho je kurz určen: pro pedagogy a pečující osoby v dětské skupině (absolvováním kurzu si splníte další povinné vzdělávání pečujících osob)
→ Oblast standardů kvality: kvalita plánu výchovy a péče
→ Videozáznam: účastníkům kurzu bude poskytnut také videozáznam
→ Do týdne po konání kurzu od nás obdržíte osvědčení o jeho absolvování.
Co se nového naučíte?
- Nastavit vlastní hranice, neboť ty formují naši vlastní osobnost a dávají sobě i ostatním najevo, co se nám líbí a co ne.
- Jak tyto hranice u dětí adekvátně nastavit, aby se lépe orientovali v okolí okolo sebe.
- Pojmenujeme si různé druhy hranic a řekneme si, jaký mají dopad na výchovu a vzdělávání dětí.
- Jak se zachovat, pokud děti opakovaně hranice nerespektují a doslova je překračují.
- Jak vnímat emoce a vzdor běžný jako proces rozvoje dítěte a jak na něj adekvátně reagovat.
- Jak emoce dítěte nepotlačovat a podporovat jejich zdravé projevení se.
- Jak o emocích s dětmi efektivně komunikovat a vytvářet prostředí otevřené pro sdílení pocitů.
- Adekvátně reagovat na vzdorovité chování dětí.
A co si odnesete do praxe?
- Představíme si několik praktických rad, jak s druhými o hranicích laskavě komunikovat.
- Dostanete tipy, jak na to, když (nejen) děti vaše hranice překračují.
- Získáte praktické tipy na aktivity, jak pracovat s vlastními emocemi.
- Ovládat vhodné techniky, jak lépe zvládat svoje emoce.
- Načerpáte inspiraci na aktivity, které s rozvojem emoční inteligence u dětí pomáhají.
Lektorka
Mgr. Michaela Topinková
Mgr. Michaela Topinková (dříve Nesměráková) se věnuje předškolnímu vzdělávání již 20 let. Vystudovala obor Pedagogika se zaměřením na osobnostně sociální rozvoj a pedagogicko-psychologické poradenství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Absolvovala český i mezinárodní montessori kurz pro předškolní děti, kurz Respektovat a být respektován a mnoho dalších odborných kurzů zaměřených na výchovu a vzdělávání dětí.
Má zkušenosti jako chůva, lektorka i učitelka. Čtyři roky provozovala vlastní mateřskou školu a volnočasový klub pro děti a rodiče, poté čtyři roky vedla dvě pobočky mezinárodní česko-anglické montessori mateřské školy v systému Duhovka. Po rodičovské dovolené se podílela na založení dětské skupiny. Od roku 2020 působí jako metodička vzdělávacího programu pro miminka a batolata PlayWisely.
V organizaci Vše pro dětské skupiny vede kurzy, poskytuje supervize a konzultace pro předškolní zařízení. Zabývá se také mentoringem chův a ředitelů. Michaela je inspirací pro všechny, kteří se chtějí vzdělávat v péči o nejmenší. Její hlavní předností je zaměření na praktickou stránku věci a své bohaté zkušenosti proměňuje v konkrétní a okamžitě použitelná řešení. Její kurzy jsou tak nejen inspirativní, ale především velmi užitečné.
Způsob přihlášení na webinář
Webinář proběhne prostřednictvím platformy Google Meet – není potřeba si stahovat či instalovat žádnou aplikaci. Po úhradě vaší objednávky Vám na zadaný email přijde odkaz, prostřednictvím něhož se v době konání webináře připojíte. Doporučujeme zkontrolovat také složku „spam“.